تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۸.۷۳°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۹

دبیرکل سازمان ملل: جهان با چالش های پیچیده ای در ارتباط با حقوق بشر مواجه است 

حقوق بشر پایه و اساس کرامت انسانی و سنگ بنای جوامع صلح آمیز، فراگیر، عادلانه، برابر و مرفه است.
کد خبر: ۵۲۷۷۵

دبیرکل سازمان ملل: جهان با چالش های پیچیده ای در ارتباط با حقوق بشر مواجه است 

به نقل از ایرنا؛ آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل اظهار داشت: جهان با چالش های بی سابقه و پیچیده در ارتباط با حقوق بشر مواجه است.

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل روز شنبه به وقت محلی به مناسبت روز جهانی حقوق بشر گفت: گرسنگی و فقر در حال افزایش است که نقض حقوق اقتصادی و اجتماعی صدها میلیون نفر می باشد.

وی اضافه کرد: آزادی رسانه ها و امنیت خبرنگاران تقریباً در همه مناطق جهان به شکل خطرناکی در حال کاهش است. اعتماد به نهاد ها بویژه در بین جوانان در حال از بین رفتن است.

گوترش تصریح کرد: همه گیری کرونا منجر به افزایش خشونت علیه زنان و دختران شده است. نژادپرستی، عدم تحمل و تبعیض بیداد می کند.


وی تصریح کرد: چالش های جدید حقوق بشر از بحرانهای سه گانه تغییرات آب و هوایی، نابودی تنوع زیستی و آلودگی ایجاد می شوند.

دبیر کل سازمان ملل اضافه کرد: این دوران دشوار، نیازمند تجدید تعهد ما به حقوق بشر در زمینه های مدنی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است.

گوترش ادامه داد: من از کشورهای عضو، جامعه مدنی، بخش خصوصی و دیگران می‌خواهم که حقوق بشر را در مرکز تلاش‌ها برای تغییر روندهای مخرب امروزی قرار دهند.

دبیر کل سازمان ملل اضافه کرد: حقوق بشر پایه و اساس کرامت انسانی و سنگ بنای جوامع صلح آمیز، فراگیر، عادلانه، برابر و مرفه است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز